Header-inner
قوانین و مقررات

قوانین و مقررات

51 09-مرداد-1399

قوانین و مقررات عمومی
کلیه فرآیند های خرید در وب سایت منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر موظف به رعایت قوانین و مقررات وب سایت در هنگام خرید است. این وب سایت می تواند در صورت افزودن قابلیت ها و خدمات جدید و یا در جهت بهبود عملکرد، اقدام به به روز رسانی ضوابط و مقررات وب سایت نماید.
این وب سایت تنها یک بستر ارتباطی میان میزبان و مهمان است و به عنوان مجری تجربه یا میزبان اقامتگاه و هتل محسوب نمی گردد. در این وب سایت، میزبان تجربه و یا اقامتگاه خود را معرفی می نماید و مهمان نیز با آگاهی نسبت به فعالیت پلتفرم این وب سایت اقدام به رزرو هتل، اقامتگاه و تجربه و پرداخت به صورت آنلاین می نماید. این وب سایت در جهت بهبود ارایه خدمات خود نهایت تلاش خود را می نماید.
اطلاعات هتل‌های ارایه شده در این وب سایت، به‌صورت مستقیم از منابع رسمی(هتل ها، مراکز اقامتی و …) دریافت شده است و اطلاعات سایر اقامتگاه‌ها توسط مالکان آن در این وب سایت درج شده است. به‌علت تغییرات دوره‌ای این اطلاعات، تأیید صحت آنها برعهده همان منابع است. این وب سایت تلاش می‌کند تا این تغییرات را در کمترین زمان ممکن به‌روزرسانی کند.
اگر مالکیت هتل‌ها و سایر اقامتگاه‌ها با این وب سایت بود، مطمئنا تمامی خدمات اعلام شده از طرف مراکز اقامتی و هتل را از لحاظ کیفیت و صحت تضمین می‌کرد، اما این وب سایت صرفا به عنوان یک بستر الکترونیک نسبت به اعلام خدمات اقدام می نماید و می کوشد کلیه اطلاعاتی را که توسط میزبان و یا هتل اعلام می گردد، اعتبار سنجی و یا راستی آزمایی نماید. اطلاعات هتل، اقامتگاه در وب سایت این وب سایت شامل وضعیت ظرفیت اتاق هتل یا اقامتگاه ، نقشه هتل ، قیمتهای به روز شده ، تصاویر هتل ها، عوارض و مالیات، حق سرویس، وعده های قضایی، امکانات هتل و ترانسفر فرودگاهی و… است حال ممکن است هتل ها و سایر اقامتگاه‌ها در مواردی در ارایه خدمات اعلامی کوتاهی کنند و یا کلیه یا برخی از اطلاعات مندرج در صفحه هتل، اقامتگاه یا تجربه این وب سایت مطابق با اطلاعاتی که در زمان معرفی آن محصولات اعلام شده، نباشد. در این صورت مسئولیت ناشی از هرگونه نقض یا مغایرت با مالک ختل، اقامتگاه یا تجربه است در این‌صورت ما از شما می‌خواهیم تا این قبیل مشکلات را با این وب سایت درمیان بگذارید تا ضمن پیگیری، بازخورد آن را در اختیار سایر مسافرین قرار داده و در صورت لزوم، سرویس مذکور را از محصولات این وب سایت حذف گردد.
در روزهای پر مسافرِ سال، هتل ها و سایر اقامتگاه‌ها قوانین خاصی را اجرا می‎کنند تا بتوانند مدیریت بهتری در پذیرش و ارایه خدمات داشته باشند. از جمله و نه محدود به این قوانین می‌توان به عدم پذیرش کنسلی و در برخی هتل ها عدم ارایه سرویس‌های اتاق به‌صورت تخت اضافه اشاره کرد، این وب سایت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
احراز هویت مهمان و شرایط محرمیت، از سوی اقامتگاه یا هتل و بر اساس ارزش ها و شئونات اسلامی است؛ اقامتگاه‌ها یا هتل ها این اختیار را خواهند داشت در صورت عدم احراز شرایط محرمیت از ورود مسافرین به اقامتگاه ممانعت کرده و مطابق قوانین کنسلی عمل می‌کنند.
هنگامی که شما رزرو خود را کنسل می‌کنید، این ریسک برای اقامتگاه وجود دارد تا نتواند در زمان باقی مانده، واحد اقامتی خود را به فروش رساند. بنابراین منطقی است تا مبلغی را به‌عنوان جریمه‌ی استرداد از مهمان دریافت کند. سیاست صاحبان اقامتگاه‌ها در میزان این جریمه متفاوت است، از این‌رو قوانین کنسلی هر اقامتگاه، در صفحه آن اقامتگاه درج شده است و ممکن است با اقامتگاه دیگر متفاوت باشد. حتی ممکن است این قوانین در تمام سال یکسان نباشد. اطمینان داشته باشید ما تلاش می‌کنیم در صورت انصراف از رزرو، کمترین هزینه را بپردازید؛ برای همین از شما می‌خواهیم به محض انصراف ، این وب سایت را از تصمیم خود مطلع کنند تا جریمه کمینه شود. وجه مسترد شده به شماره حسابی که با آن از این وب سایت خرید کرده آید، واریز خواهد شد.
برای پذیرش بانوان که به‌صورت تنها قصد اقامت دارند قانوناً مشکلی وجود ندارد و با نامه رسمی شرکت‎ها و سازمان‌ها مبنی بر مأموریت و یا شرکت در همایش‌ها، اقامت به‌راحتی میسر می‌شود. اگر می‌خواهید مطمئن سفر کنید و خیالتان راحت باشد با ما تماس بگیرید.
مهمان می‌پذیرد رزرو هر اقامتگاه یا هتل به معنای تأیید مقررات آن اقامتگاه یا هتل از سوی ایشان است و می بایست به ضوابط آن پایبند باشد.
زمان ورود و خروج هر اقامتگاه در صفحه آن ذکر شده است. میزبان و مهمان متعهد به رعایت این زمانبندی هستند. مهمان می‌پذیرد چنانچه به واسطه اقامت ایشان، خسارتی به محل اقامت و وسایل آن وارد شود، مسئولیت تأمین هزینه‌های مربوط به آن بر عهده ایشان خواهد بود.
رزرو خریداری شده، متعلق به مهمانی است که مشخصاتش هنگام ثبت سفارش وارد شده است، لذا غیر قابل انتقال به غیر است. در صورتی که در مدت زمان اقامت مهمان در یک اقامتگاه، عملی خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران انجام شود و مسئولیت آن با شخصی است که مرتکب جرم شده است و این وب سایت هیچگونه مسئولیتی در خصوص تخلفات یا جرایم صورت نگرفته است. در صورت درخواست لغو رزرو اقامتگاه یا هتل، مبلغ رزرو پس از اعمال قوانین کنسلی اقامتگاه یا هتل ، به شماره شبا، حساب یا کارت بانکی درج شده توسط کاربر در حساب کاربری ایشان واریز می‌شود. تمام تلاش این وب سایت بر آن است تا عودت مبلغ در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد، اما بنا به شرایط ممکن است این فرآیند تا ۴۸ ساعت کاری به‌طول انجامد.


قوانین و مقررات اختصاصی رزرو هتل

با توجه به اینکه پس از خرید نهایی هتل امکان تغییر یا اصلاح نام و یا مشخصات مهمان وجود ندارد و جهتاصلاح اطلاعات، می بایست هتل کنسل شده و مجدداً رزرو از سوی مهمان صورت گیرد، لذا ارائه اطلاعات شخصی صحیح، نظیر نام و نام خانوادگی طبق اطلاعات شناسایی( اعم و نه محدود به شماره ملی،شماره پاسپورت، ملیت مسافر، تعداد مسافرین، جنسیت و سن مهمان و … بر عهده مهمان می­باشد.
هتل خریداری شده، متعلق به مهمانی است که مشخصات خود را در سیستم وارد کرده و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. و اگر مشخصات واچر با مشخصات مدارک شناسایی مهمان مطابقت نداشته باشد مهمان پذیرش نخواهد شد.
تغییر تاریخ در رزو انجام شده مقدور تیست و در این خصوص می بایست رزو جدید با شرایط و مبالغ جدید صورت گیرد.
کنسل کردن واپر هتل یا کنسلی اقامتگاه ها توسط مهمان از طریق این وب سایت ممکن است مشمول جریمه کنسلی گردد. مقدار جریمه و شرایط کنسلی در هر هتل، اقامتگاه یا وب سایت متفاوت است. مبلغ جریمه و شرایط کنسلی در هنگام هر رزرو به مهمان اطلاع داده خواهد شد. این مسئله در خصوص هتل ها یا اقامتگاه هایی که جریمه آنها ۱۰۰% در این وب سایت قید شده صادق نیست و هزینه‌ی این هتل یا اقامتگاه ها در صورت کنسلی به طور کامل دریافت می‌شود.
ممکن است حین خرید و پرداخت وجه هتل، ظرفیت هتل منتخب تکمیل شود. اگر این اتفاق پس از پرداخت وجه از سوی کاربر صورت گیرد ، مبلغ به حساب کاربری ایشان عودت داده خواهد شدو می تواند مجددا برای خرید هتل اقدام نماید. کسر مبلغ از حساب به منزله اخذ قطعی واچر هتل نبوده و در صورت انصراف از خرید، مبلغ به همان حسابی که از طریق آن خرید انجام شده است عودت داده خواهد شد.
در صورت تحویل اتاق دیرتر از موعد مقرر توسط هتل ، هیچ مبلغی به مهمان عودت داده نخواهد شد و این وب سایت در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شبهای درخواست شده می باشد و دربرگیرنده مواردی همچون حمل و نقل فرودگاهی، حمل و نقل بین شهری، راهنما، تعیین طبقه، پارکینگ و یا اجاره ی خودرو و… نیست و همچنین مینی بار و صندوق امانات در اکثر هتل ها شامل هزینه اضافه بوده که به عهده مهمان است و در صورت ایجاد خسارت به هتل توسط مهمان، کلیه خسارت ها از مهمان دریافت خواهد شد.
زمان پذیرش مهمان در هتل ( Check In) عموما ساعت ۱۴:۰۰ است. پس از ورود به هتل، در صورت خروج از هتل زودتر از موعد ثبت شده در واچر، وجهی بابت عدم استفاده از اتاق به مهمان مسترد نمی گردد.
در خصوص خرید گروهی در شرایط عادی (غیر اضطراری) فقط شخصی که به نمایندگی از سوی مهمان اقدام به ثبت نام و خرید نموده مجاز به مراجعه به این وب سایت جهت پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی بوده و سایر مهمانان در این خصوص مجاز به مراجعه به این وب سایت برای این امر نمی باشند.
اگر کاربر درخواست هایی همچون اتاق با دو تخت یک نفره، یا اتاق دارای امکان استفاده از دخانیات ، ورود زودتر یا دیرتر از موعد و مئاردی از این قبیل را داشته باشد، این وب سایت به هتل منتقل می کند و تایید نهایی در این خصوص با هتل است و این وب سایت در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
قابل ذکر است طبق قوانین اکثر هتل‌ها، افراد بالای ۴ سال بزرگسال محسوب می‌گردند و می‌بایست هنگام رزرو اتاق برای آنان تخت درنظر گرفته شود، در صورت عدم رعایت این موضوع ممکن است هتل از ورود تعداد افراد بیش از ظرفیت رزرو شده ممانعت بعمل آورد. این وب سایت هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت. در صورت نیاز به تخت برای کودک در هر سنی زمان خرید، نیز همچون مورد قبل باید کودک را بزرگسال انتخاب نموده و اطمینان حاصل فرمایید نوع اتاق منتخب ظرفیت کل تعداد نفرات در یک اتاق را دارا باشد، در صورت عدم رعایت این موضوع زمان پذیرش هزینه نفر اضافه مستقیما توسط مهمان در هتل پرداخت می گردد و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه این وب سایت نخواهد بود.
در صورتیکه هتل به هر دلیلی، امکان پذیرش مهمان با وجود واچر معتبر را نداشته باشد، مهمان باید با واحد پشتیبانی شبانه روزی این وب سایت تماس گرفته تا در کمترین زمان مشکل حل شود و یا در صورت عدم پذیرش مهمان توسط هتل منتخب ، هتل مناسب دیگری مشابه هتل منتخب مهمان که از طرف تامین کننده پیشنهاد شده است برای مهمان جایگزین گردد. در صورت عدم پذیرش هتل پیشنهادی توسط مهمان، مبلغ اخذ شده بابت آن رزرو را به مهمان استرداد می کند و این وب سایت دیگر هیچ مسئولیتی در قبال آن رزرو ندارد. پس از پرداخت مبلغ رزرواسیون هتل و قطعی شدن آن، واچر برای کاربر صادر در حساب کاربری منتشر و به ایمیل کاربر ارسال می گردد. ارایه واچر هتل به همراه مدارک شناسایی از سوی مهمان به مسئول پذیرش هتل الزامی است.
با توجه به شرایط هتل، رزرو اتاق های سه تخته ممکن است شامل یک اتاق دو تخته همراه با تخت اضافه(Extra bed) بوده و یا سه تخت استاندارد است و نیز سایز اتاق ها و انتخاب طبقه اتاق ها بستگی به ظرفیت هتل در زمان پذیرش مهمان دارد.
با انجام رزرو از سوی کاربر و تایید آن از سوی هتل، مهمان مقررات مربوط به هتل منتخب و همچنین قوانین مربوط به فسخ رزرو را نیز پذیرفته است. به عبارت دیگر مهمان با آگاهی و اطلاع کافی از مقررات این وب سایت و اعلامی از سوی هتل، نسبت به رزرو اقدام نموده است در قراردادهای آنلاین طبق قانون تجارت الکترونیک امضای مهمان به صورت الکترونیک انجام میشود.


این مطلب را به دوستانتان پیشنهاد کنید